Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je (nog) geen QR-code ziet bij je ticket in de app. 
Geen zorgen – dit is meestal onderdeel van het beveiligingsproces van het evenement. Hieronder leggen we de meest voorkomende situaties uit:


Reden 1: De QR-code wordt pas vlak voor het evenement zichtbaar

Sommige organisatoren kiezen ervoor om de QR-code pas enkele uren vóór aanvang van het evenement beschikbaar te maken in de app. Dit is een veiligheidsmaatregel om fraude of ongeautoriseerd gebruik van tickets te voorkomen. Tot dat moment zie je alleen de ticketinformatie, zonder QR-code.


Reden 2: De QR-codes worden pas zichtbaar na het doorsturen van de tickets

Wanneer je meerdere tickets hebt gekocht, kan het zijn dat het evenement vereist dat je de tickets eerst doorstuurt naar de andere bezoekers. De QR-codes worden in dat geval pas zichtbaar nadat elk ticket is toegewezen aan een individuele gebruiker. Degene die het doorgestuurde ticket ontvangt, ziet de QR-code direct in zijn of haar app.


Tip: Controleer de status van je ticket vlak voor het evenement en zorg dat je je ticket hebt doorgestuurd als je voor meerdere personen hebt besteld. Zo voorkom je vertraging bij de entree.