1. Ga naar het juiste evenement
Klik op de homepage op het gewenste evenement of typ de naam van de artiest / het evenement in bij de zoekbalk en klik op ‘Zoeken’, het evenement wordt dan getoond. Je ziet vervolgens meer informatie over het gekozen evenement, waaronder de beschikbare rangen en de bijbehorende prijzen.
2. Klik op ‘Koop meteen je tickets'
In het geopende scherm zie je voor welke rang (als dit van toepassing is) en voor welke datum je tickets kunt bestellen.
Let op: selecteer de juiste datum
3. Klik op ‘Bestel tickets’.
In een nieuw venster opent zich de Ticketpoint webshop waar je direct terechtkomt bij het door jouw gekozen evenement.
4. Selecteer je tickets
Het ticketsysteem van Ticketpoint selecteert automatisch de best beschikbare (zit)plaatsen binnen de door jouw gekozen rang en prijscategorie. Hier kun je een keuze maken tussen de aangeboden rangen, prijscategorieën en het aantal tickets.
Boeking met zaalplattegrond
Voor sommige evenementen is het mogelijk om zelf zitplaatsen te kiezen via een zaalplattegrond. Als deze optie er is dan verschijnt de plattegrond automatisch op je scherm. Vrije plaatsen worden in het wit aangegeven.
Als je het gewenste aantal tickets binnen de door jouw gekozen rang en prijscategorie hebt geselecteerd, klik je op ‘volgende’. Daar krijg je nogmaals de tickets die je gaat kopen te zien, zodat je nogmaals de tijd, datum, vak / rij / stoel en het aantal tickets kan controleren. Als je deze gecontroleerd hebt, klik je wederom op ‘volgende’.
5. Kies betaling en levering
In het daarop volgende scherm dien je een betaal en verzendwijze te selecteren. Je hebt de keuze tussen een verzending in de vorm van een e-ticket, mobile ticket of een verzending per post. Ook dien je daar je e-mailadres in te voeren. Als je alles naar wens hebt geselecteerd, klik je op ‘volgende’.
6. Klantgegevens
Om de kaarten te bestellen hebben heeft Ticketpoint je gegevens nodig, daarom vragen we om je gegevens in het volgende scherm. Deze gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen en zijn enkel bedoeld voor Ticketpoint.
7. Extra info
Hier heb je de mogelijkheid om een Ticketpoint Garantie af te sluiten. Indien je gebruik wil maken van de Ticketpoint Garantie, kies je voor ‘ja’ (anders op ‘nee’) en klik je op ‘Volgende’.
Je controleert de bestelling en ingevoerde klantgegevens. Als alles klopt, klik je op de button ‘Bevestig’.
8. Betaling
Hier kun je een keuze maken tussen de betalingsmogelijkheden.
Betaling per iDeal
Je kunt gebruik maken van iDeal. Meer informatie over iDeal vindt je op www.ideal.nl.
Betaling per Creditcard
Je kunt betalen met Visa, Mastercard en Maestro. Je creditcardgegevens worden via de SSL-methode versleuteld. Tijdens de betaling wordt gevraagd naar de CVC code. Deze 3 cijferige code vindt je op de achterkant van je creditcard.
Betaling per een Buitenlands betaalplatform
Je kunt gebruik maken van de buitenlandse betaalplatformen Bancontact / Mr Cash, Sofort Überweisung en KBC.
Wanneer de betaling is afgerond ontvang je automatisch een opdrachtbevestiging van je boeking per e-mail op het door jouw opgegeven e-mailadres. Heb je gekozen voor e-tickets dan zijn deze e-tickets als bijlage toegevoegd aan je opdrachtbevestiging.
Let op: er kan vertraging optreden door de terugkoppeling van de financiële instellingen / banken. Heb je je betaling succesvol afgerond en na 24 uur de opdrachtbevestiging en e-tickets nog niet ontvangen? Gelieve een melding te maken in onze online klantenservice.
9. Je tickets
Heb je gekozen voor tickets per post?
Dan ontvang je veelal binnen 10 dagen fysieke tickets per post op het door jouw opgegeven adres.
Heb je gekozen voor e-tickets of mobiele tickets?
Dan worden de tickets als bijlage in de opdrachtbevestiging naar het door jouw opgegeven e-mailadres verzonden.